Curve Curve
Actualiteiten
Testimonials

Interview – Raymonde Dubois, Optimum

15 December 2022

Raymonde Dubois, fiscaal boekhouder bij Optimum Fiduciary, droomde ervan om haar cliënten een direct zicht te bieden op hun boekhoudkundige situatie. Met Horus is ze verheugd hen deze functie aan te kunnen bieden waar ze vandaag niet meer zonder zou kunnen. 

Kun je Optimum Fiduciary in een paar woorden beschrijven?

Optimum is een boekhoudkantoor die haar klanten ondersteunt bij het beheer, de boekhouding en de strategie van hun bedrijf.  Wij zijn heel sterk gericht op het ondersteunen van de ondernemer in zijn projecten.

Wat onderscheid je van je concurrenten?

Onze visie van kort bij de klant staan en het feit dat we hier multidisciplinair werken met onze drie teams (managementbeheerders, accountants en advocaten).  We ontmoeten onze klanten zeer regelmatig en plaatsen ons echt in hun schoenen. Onze ondersteuning via een multidisciplinair team waarderen ze echt aan ons,

Wat is het profiel van jouw klanten?

Het zijn ambitieuze ondernemers die projecten hebben, ondersteund willen worden,  willen evolueren, zichzelf in vraag stellen en creatief zijn. Het zijn ondernemers die dingen laten gebeuren en we zijn er trots op hen te ondersteunen!

Waarom heb je ervoor gekozen om over te stappen op Horus boekhoudsoftware?

Horus is de software met toekomst. De oudere software heeft technologieën die aan het einde van hun leven zitten, en die niet langer voldoen aan de huidige behoeften van de klant. We zagen het met Covid, klanten moesten weten waar ze op een gegeven moment met hun bedrijf waren, liefst vandaag, en de oude software gaf een situatie die van vier tot zes weken eerder dateerde.  We moesten de cashflow van klanten inschatten zonder informatie. Het vergde een gigantisch werk van onze teams, we waren in staat om het te doen en onze klanten te adviseren, maar we vonden het echt belangrijk om een veel actuelere boekhoudkundige situatie te hebben. Toen hebben we besloten om onze hele organisatie onder de loep te nemen en heeft Horus heeft zich op een spontane manier aan ons voorgesteld.

Wat vind je leuk aan Horus?

Het is een klantvriendelijk programma dat rekening houdt met de feedback die we geven.  We moesten onze klanten en het boekhoudkantoor dat verantwoordelijk is voor de dossiers heropvoeden om te leren hoe we het volledige potentieel van Horus konden benutten.  Ons team was snel overtuigd van het belang van het verkrijgen van een situatie op een specifiek moment. Het was iets ingewikkelder voor onze klanten omdat we hun organisatie veranderden door hen te vragen de informatie continu te communiceren. Maar het is belangrijk omdat dat is wat ons in staat stelt om een dagelijkse situatie voor elke klant te hebben. Dat is wat ons al deze tools geven die we nodig hebben om klanten te helpen zichzelf te evalueren en oplossingen te vinden.

Hoe verlopen jullie contacten met het Horus team?

Heel goed. Wat mij overtuigde om met Horus te werken in plaats van met concurrenten die ik had ontmoet, was dat Philippe Tailleur al sinds het begin van zijn carrière aan de wieg stond van boekhoudsoftware. Hij is iemand die zijn vak goed kent. Toen ik zijn twee zonen ontmoette die ons kennis lieten maken met de software, besefte ik dat de appel niet ver van de boom was gevallen! (lacht) Met mijn twee partners hadden we hetzelfde gevoel: we waren ervan overtuigd dat Horus een toekomst had, maar ook dat deze mensen onze waarden deelden. En het is altijd veel leuker om je te omringen door mensen die onze filosofie delen en die op dezelfde lijn zitten als wij. Het is heel leuk om met hen samen te werken.

Kunnen we zeggen dat Horus een revolutie teweeg heeft gebracht in de manier waarop je werkt?

Dat kunnen we wel zeggen, ja. Met alle energie die het met zich meebrengt en alle energie die er tijdens een revolutie in gestoken moet worden!  De overstap naar Horus was een grote verandering, maar het was belangrijk om het te doen. Vandaag, in 2022, kan ik u vertellen dat als ik een staking in mijn bedrijf wil, ik alleen maar hoef te zeggen dat we terug naar het vorige pakket gaan! (lacht) Al mijn medewerkers houden van Horus. En klanten ook. Degenen die eerder rommelig waren, bedanken ons omdat ze dankzij Horus georganiseerd konden worden,  ze vertrouwen ons toe dat ze eigenlijk niet meer doorhebben dat ze hun boekhouding doen!